10 savjeta za kuhinju punu vitalnosti

Želite li uvesti zdrave novine u svoju kuhinju, jesti kvalitetnije i kuhati organiziranije, Jadranka Boban Pejić savjetuje vam koje biste korake trebali poduzeti.

“Naša vitalnost traži vitalnost u hrani”, redovito govori Jadranka Boban Pejić polaznicima Škole prirodne kuhinje

1. Kad god možete kuhajte s namirnicama iz eko uzgoja. Ne samo što su dokazano zdravije već imaju puniji i bolji okus pa vam je i jelo ukusnije i finije. Cjelovite, organski uzgojene namirnice najbolji su izvor vitalnosti tj. životne snage. Što je namirnica manje procesirana to je njena vitalnost, a time i prisustvo nutrijenata veće.

2. Kvaliteta vode utječe na kuhanje. Filteri za vodu i pročiščivači svakako mogu pomoći. Pogotovo za kuhanje juha, temeljaca za juhu i variva kvaliteta vode ima veliki utjecaj na punoću i okus jela.

3. Ulaganje u kvalitetno posuđe uvijek se isplati! Nerđajući čelik ili rostfrei, posuđe od lijevanog željeza ili gusa te vatrostalno i keramičko posuđe olakšat će vam proces kuhanja, jela će biti punijeg okusa a izbjet ćete kemikalije koje kod nekih materijala od koji se radi posuđe pri kuhanju ualzi u namirnice koje kuhate. 4. Pregledno složene namirnice i urednost u kuhinji olakšavaju proces kuhanja, biti ćete brži i efikasniji a i veće je zadovoljstvo kuhati kad imate pregled nad raspoloživim namirnicama, začinima isl.

5. Sve sastojke (žitarice, mahunarke, povrće i sjemenke) perite u hladnoj vodi. Pranje toplom vodom smanjuje količinu hranjivih sastojaka u namirnicama a time i punoću vitalnosti namirnice i okus.

6. Dobar nož je izuzetno važan jer će vam omogućiti dobro i brzo rezanje. Uvijek ga perite pod hladnom vodom (topla voda tupi oštricu) i odmah ga obrišite i spremite.

7. Pribor za miješanje (kuhače i sl.) neka bude od drveta kad god je moguće jer ne ostavlja “metalni” okus u hrani, isto vrijedi i za daske za rezanje – bolje je da su drvene. Uvijek ih je lako dezinficirati s malo octa.

8. Svježim namirnicama uvijek dajte prednost nad zamrznutim, konzerviranim i drugim procesiranim namirnicama. Vitalnost, životna snaga hrane nemjerljivo je kvalitetnija kod svježih namirnica, a želja nam je imati pregršt vitalnosti, zar ne?

9. U začinjavanju i kuhanju uvijek koristite najkvalitetnija hladno prešana ulja (maslinovo, sezamovo, suncokretovo) te kvalitetne začine i morsku sol. Izbjegavajte aditive, umjetne boje isl. a u različitim mješavinama začina često ima više kemije nego nekog prirodnog sastojka. Čitajte deklaracije!

10. Što god da kuhate (režete, perete), radite to s ljubavlju! Kuhanje je proces koji je poput meditacije, kada ste “u” kuhanju pročišćavate se od svega oko vas a kad ste fokusirani na kuhanje jela ispadaju ukusnija i punija. Ne vjerujete?! Dođite u Makronovinu Školu prirodne kuhinje!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s